S
Header
            درباره ماه صفر                        برگزاری مراسم سوگواری روزهای پایانی ماه صفر در هلال احمر                        رابطین فرهنگی دفتر نمایندگی ولی فقیه همراه با امدادگران در خدمت رسانی اربعین                        بازدید مسئول دفتر نماینده ولی فقیه از قرارگاه مرزی اربعین در شلمچه                        مرور فعالیت‌های فرهنگی حوزه نمایندگی ولی فقیه در خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی                        بازدید مشاور و مدیرکل حوزه نمایندگی ولی فقیه از خدمت‌رسانی به زائران حسینی                        بازدید مسئول دفتر نماینده ولی فقیه از قرارگاه مرزی اربعین در شلمچه                        پایگاه‌ها و موکب‌های فرهنگی در مسیر زائران اربعین حسینی(ع) برپا شد                        اربعین، آغازی دیگر‌ برای یاری امام عالم                        اربعین نماد همبستگی جامعه اسلامی در آزادگی و ظلم‌ستیزی است            
کد خبر : 65966
پیام تسلیت حجت‌الاسلام والمسلمین معزی به مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی

ارزش‌های مکتب عاشورای حسینی را بایستی در جامعه ترویج کرد

سرویس اخبار
نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال احمر به مناسبت فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی، پیام تسلیتی صادر کرد.
یکشنبه 24 تیر 1403 ساعت 21:48
حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر
ارزش‌های مکتب عاشورای حسینی را بایستی در جامعه ترویج کرد نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال احمر به مناسبت فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی، پیام تسلیتی صادر کرد. http://media.nvhelal.ir//Image/2024/07/202407100141855384_Thum.jpg ارزش‌های,مکتب,عاشورای,حسینی,را,بایستی,در,جامعه,ترویج,کرد nvhelal

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه جمعیت هلال احمر؛ متن پیام حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین معزی به این شرح است: 

 

بسم‌الله الرحمن‌الرحیم 

السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَی الارْواحِ الَّتی حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ 

واقعه عاشورا یک رویداد همیشه زنده و پویا در تمام اعصار تاریخ است؛ در این واقعه عبرت‌آمیز درس‌آموزهای متعدد و ارزشمندی نهفته است که تضمین‌کننده رستگاری و سعادت بشر در تمام اعصار تاریخی است. 

روحیه ایثار، شهامت در راه خدا، عدالت‌خواهی و ستم‌ستیزی، عزت، پاسداری از اسلام و ارزش‌های اسلامی، از جمله درس‌ها و آموزه‌هایی است که در باطن این واقعه تلخ تاریخ نهفته است. 

عاشورا مکتب نجات بخش انسان‌هاست؛ به گونه‌ای که انسان اگر با معرفت و  شناخت این واقعه عظیم را واکاوی کند، می‌تواند با الگو برداری از آن در مسیر رشد و تعالی گام بردارد. 

 امروز جامعه جهانی بیش از پیش برای رهایی از تباهی نیازمند ارزش‌ها و آرمان‌های عاشورایی است، لذا یکی از وظایف رهروان گفتمان عاشورا ترویج ‌این ارزش‌های دینی در جامعه است. 

تبیین ویژگی‌های معرفتی عاشورا و اهداف قیام امام حسین علیه السلام به نسل جوان ضرورت جامعه امروز است. 

جوانان، داوطلبان و امدادگران جمعیت هلال‌احمر نیز باید با تبیین و نگاه دقیق به واقعه عاشورای حسینی، از آن قیام تاریخی درس صبر و مقاومت و ایثار اجتماعی گرفته و آن را به عنوان شاخص و الگوی خود در مسیر راه قرار می‌دهند. 

 اینجانب سالروز این واقعه اندوهناک را به تمامی مسلمانان و آزادی خواهان جهان و محبان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به ویژه مدیران، کارکنان، امدادگران، جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران تسلیت و تعزیت عرض می‌نمایم.   

امید آنکه با اقامه عزای اباعبدالله الحسین علیه‌السلام رهرو راستین آن امام همام باشیم. 

  

عبدالحسین معزی 

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران

نهم محرم ۱۴۴۶ - ۲۵ تیرماه ۱۴۰۳

7/14/2024 9:48:00 PM
آخرین اخبار