S
Header
            برگزاری نخستین نشست هم‌اندیشی تدوین رشته‌های علوم انسانی موسسه عالی علمی کاربردی هلال ایران                        به روزرسانی فعالیت های علمی پژوهشی به ویژه برای جوانان                        قدردانی نماینده ولی فقیه از خدمات خانواده بزرگ هلال احمر در اربعین                        درباره ماه صفر                        برگزاری مراسم سوگواری روزهای پایانی ماه صفر در هلال احمر                        رابطین فرهنگی دفتر نمایندگی ولی فقیه همراه با امدادگران در خدمت رسانی اربعین                        بازدید مسئول دفتر نماینده ولی فقیه از قرارگاه مرزی اربعین در شلمچه                        مرور فعالیت‌های فرهنگی حوزه نمایندگی ولی فقیه در خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی                        بازدید مشاور و مدیرکل حوزه نمایندگی ولی فقیه از خدمت‌رسانی به زائران حسینی                        بازدید مسئول دفتر نماینده ولی فقیه از قرارگاه مرزی اربعین در شلمچه            
کد خبر : 65978
نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر

پیاده‌روی اربعین نشانه‌ای از زنده بودن جریان عاشورا است

سرویس اخبار
نماینده ولی فقیه در هلال احمر در کنگره بین‌المللی امداد و نجات، سلامت و مدیریت انبوه در اربعین حسینی با تاکید بر عظمت قیام عاشورا و اهداف امام حسین (ع)، بر اهمیت پیاده‌روی اربعین حسینی در جامعه اسلامی تاکید کرد.
پنج‌شنبه 11 مرداد 1403 ساعت 13:03
حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر
پیاده‌روی اربعین نشانه‌ای از زنده بودن جریان عاشورا است نماینده ولی فقیه در هلال احمر در کنگره بین‌المللی امداد و نجات، سلامت و مدیریت انبوه در اربعین حسینی با تاکید بر عظمت قیام عاشورا و اهداف امام حسین (ع)، بر اهمیت پیاده‌روی اربعین حسینی در جامعه اسلامی تاکید کرد. http://media.nvhelal.ir//Image/2024/08/202408104160916532_Thum.jpg پیاده‌روی,اربعین,نشانه‌ای,از,زنده,بودن,جریان,عاشورا,است nvhelal

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛  حجت الاسلام‌والمسلمین معزی، عاشورا را جریان الگوبخش‌ آزادگی و انسانیت برشمرد که در عصرهای مختلف تجلی‌بخش ظلم‌ستیزی و مقاومت بوده است.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی با اشاره به اهداف قیام امام حسین علیه السلام، این واقعه را اصلاح‌گر جامعه و پاسدار ارزش‌های دینی و اخلاقی برشمرد و تصریح کرد: امام حسین (ع) هیچ هدفی نداشت، جز آنکه نشانه‌های راه خدا را به مردم نشان دهد و مردم را به سمت سعادت و کمال هدایت نماید.
وی این هدایت را یک حرکت متداوم در ادوار مختلف تاریخ دانست که الگو بخش‌ رویدادهای مقاومت محور و ظلم‌ستیز بوده است. حجت الاسلام‌والمسلمین معزی مقاومت و ایستادگی در عصر کنونی را نیز برآمده از نهضت نجات‌بخش، زنده و پویای عاشورای حسینی توصیف کرد و افزود: پیاده روی اربعین نیز نشانه‌ایی از زنده بودن جریان عاشورا است.
نماینده ولی فقیه در بخش دیگری از سخنان خود  زیارت اربعین را نیز یکی از زیارت‌های سفارش‌شده و پر اهمیت معرفی کرد و افزود: امام حسین (ع) زیارت‌های متفاوتی دارد که اربعین یکی از زیارت‌های امام حسین (ع) است.
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه قیام امام حسین علیه السلام با شهادت ماندگار شد، تصریح کرد: دشمن امام حسین(ع)  تصور می‌کرد با شهادت امام و یارانش راه امام پایان می‌یابد، اما عاشورا نهضت نجات‌بخش ماندگار تاریخ شد.
به گفته وی، آموزه‌های آیین مقدس اسلام و ثمره و نتایج محرک زندگی مادی و معنوی انسان‌ها است.
وی اربعین حسینی را زنده‌نگهدارنده مکتب عاشورا حسینی خواند و افزود: نگه‌داشتن آرمان‌های آزادگی و حفظ ارزش‌های عاشورایی، وظیفه جامعه امروز ما است.
حجت‌الاسلام و‌المسلمین معزی با اشاره به مراسم تشییع پیکر شهید اسماعیل هنیه تصریح کرد: شهید اسماعیل هنیه تا پای جان در راه آزادی فلسطین و قدس عزیز حرکت کرد. شهادت ابشان نشانگر پویایی و ماندگاری جریان عاشورا است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در پایان از برگزارکنندگان این همایش بین‌المللی قدردانی کرد و ابراز امیدواری نمود این همایش زمینه خدمت‌رسانی بهتر به زائران حسینی را فراهم سازد.

 

8/1/2024 1:03:00 PM
آخرین اخبار