S
Header
            درباره ماه صفر                        برگزاری مراسم سوگواری روزهای پایانی ماه صفر در هلال احمر                        رابطین فرهنگی دفتر نمایندگی ولی فقیه همراه با امدادگران در خدمت رسانی اربعین                        بازدید مسئول دفتر نماینده ولی فقیه از قرارگاه مرزی اربعین در شلمچه                        مرور فعالیت‌های فرهنگی حوزه نمایندگی ولی فقیه در خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی                        بازدید مشاور و مدیرکل حوزه نمایندگی ولی فقیه از خدمت‌رسانی به زائران حسینی                        بازدید مسئول دفتر نماینده ولی فقیه از قرارگاه مرزی اربعین در شلمچه                        پایگاه‌ها و موکب‌های فرهنگی در مسیر زائران اربعین حسینی(ع) برپا شد                        اربعین، آغازی دیگر‌ برای یاری امام عالم                        اربعین نماد همبستگی جامعه اسلامی در آزادگی و ظلم‌ستیزی است            
کد خبر : 65159
نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر در پیام تسلیت به مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی تاکید کرد

عاشورا مکتبی انسان‌ساز و عبرت آموز

سرویس اخبار
حجت الاسلام و المسلمین معزی، نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال احمر به مناسبت فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی پیام تسلیتی صادر کرد.
یکشنبه 16 مرداد 1401 ساعت 11:54
حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر
عاشورا مکتبی انسان‌ساز و عبرت آموز حجت الاسلام و المسلمین معزی، نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال احمر به مناسبت فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی پیام تسلیتی صادر کرد. http://media.nvhelal.ir//Image/2021/12/202112103365329451_Thum.jpg عاشورا مکتبی,انسان‌ساز,و,عبرت,آموز nvhelal

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه جمعیت هلال احمر؛ متن پیام حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین معزی به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن‌الرحیم

واقعه کربلا و حماسه‌های تاریخ‌ساز تاسوعا و عاشورا که در سال ۶۱ هجرت رخ داد،

مملو از پیام‌های اخلاقی برای ‏بشریت است که به مثابه یک مکتب، بایستی به همه صحنه‌های این حادثه‌ی عظیم  تاریخی و درس‌هایی که در آن نهفته است، توجه کرد.

پایداری و بقای کنونی اسلام در جهان، نشات گرفته از همین مکتب حسینی است که نباید ابعاد مختلف آن مورد غفلت و فراموشی شود.

درس‌ها، ارزش‌ها و آموزه‌هایی که در باطن این حادثه تلخ نهفته را باید در این ایام متذکر شد چرا که می‌تواند انسان را باورمند سازد. عدالت‌خواهی و ستم‌ستیزی، عزت، پاسداری از اسلام و ارزش‌های اسلامی، شهادت در راه خدا، امر به معروف و نهی از منکر و روحیه‌ایثار اجتماعی

از جمله درس‌های مهم در عرصه رفتار سیاسی اجتماعی رویداد عاشورا است.  عاشقان حسینی، در این ایام با الگوپذیری از این مصادیق، سعادت دنیا و آخرت را برای خود رقم خواهند زد.

 

جوانان، داوطلبان و امدادگران جمعیت هلال‌احمر نیز باید با تبیین و نگاه دقیق به واقعه عاشورای حسینی، از آن قیام تاریخی درس صبر و مقاومت و ایثار اجتماعی گرفته و آن را به عنوان شاخص و الگوی خود در مسیر راه قرار دهند.

 

اینجانب سالروز این واقعه اندوهناک را به تمامی مسلمانان و آزادی خواهان جهان و محبان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به ویژه کارکنان، امدادگران، داوطلبان و جوانان جمعیت هلال احمر تسلیت و تعزیت عرض می‌نمایم. امید آنکه با اقامه عزای اباعبدالله الحسین علیه‌السلام رهرو راستین آن امام آزاده باشیم.

 

عبدالحسین معزی

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران

8/7/2022 11:54:49 AM
آخرین اخبار