S
Header
            ترقی جامعه، به حفظ کرامت انسان ها وابسته است /دین در پرتو عبودیت خدا دوستدار انسانیت است                        هلال احمر مروج و شاخصه مسئولیت اجتماعی در کشور است                        پیام تسلیت نماینده ولی فقیه به معاون پشتیبانی و منابع انسانی هلال احمر                        هلال احمر در گسترش صلح و آرامش پیشرو است                        امروز جمعیت هلال احمر بر پایه ارزش های انسانی، نماد خدمت به جامعه است                        پیام نماینده ولی فقیه به مناسبت روز جهانی هلال احمر                        از ارتقای اخلاق امدادگری تا توجه به فرهنگ دینی در هلال احمر                        برگزاری مراسم شهادت امام صادق (ع) در هلال احمر                        هلال احمر با تاسی از سیره رفتاری امیرالمومنین (ع) به نیازمندان جامعه خدمت نماید                        نماینده ولی فقیه در هلال احمر با خانواده‌ شهیدان خان محمدی دیدار کرد            
کد خبر : 65906

پیام نماینده ولی فقیه به مناسبت روز جهانی هلال احمر

سرویس اخبار
نماینده ولی فقیه در هلال احمر در پیامی فرا رسیدن روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر را به تلاشگران این نهاد عام المنفعه تبریک گفت.
سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403 ساعت 23:56
حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر
پیام نماینده ولی فقیه به مناسبت روز جهانی هلال احمر نماینده ولی فقیه در هلال احمر در پیامی فرا رسیدن روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر را به تلاشگران این نهاد عام المنفعه تبریک گفت. http://media.nvhelal.ir//Image/2024/05/202405106711889492_Thum.jpg پیام,نماینده,ولی,فقیه,به,مناسبت,روز,جهانی,هلال,احمر nvhelal

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، متن پیام به شرح زیر است:

گرامیداشت روز جهانی صلیب سرخ و هفته هلال احمر، نماد ارج نهادن به مسئولیت و مشارکت اجتماعی است. این نهضت طلیعه‌دار خدمت بی‌منت و اراده بشردوستانه است. 

روز ارج‌نهادن به انسان‌های والا مقام و وارسته‌ای است که برای کاستن رنج‌های هم‌نوعان و زودن رنج از جان و چهره‌های‌ آنان با دستان‌ پرتلاش؛ بدون هیچ چشم‌داشتی ایستاده‌اند.

از سویی دیگر، امروز، تلاشگران و ایثارگران جمعیت هلال احمر ایران اسلامی نیز  با همراهی بیش از سه میلیون داوطلب، خدمتگزارِ مطمئن مردم جامعه از مرکز تا دورافتاده‌ترین روستاهای کشور به شمار می‌آیند. نام وزین این نهاد عام المنفعه با مشارکت این تلاش‌گران سربُلند است و با ایثار و فداکاری گره خورده است.

کارنامه درخشان خدمات این نهاد بشردوستانه در ‌دهه‌های گذشته حقیقتا برگ زرین و سند افتخاری از خیرخواهی و روحیه نوعدوستانه ملت شریف ایران عزیز است.

این فعالیت‌ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی با هدایت بنیانگذار انقلاب، حضرت امام خمینی (ره) و پس از آن با هدایت داهیانه رهبر معظم و فرزانه انقلاب با آموزه‌های مکتب اسلام و فرهنگ و تمدن غنی ایرانی-اسلامی‌ آمیخته شد.

امروز؛ جمهوری اسلامی ایران با پرچم سرخ هلال احمر، در سراسر دنیا منادی دعوت دولت‌ها به صلح و برادری است. این جمعیت با اجرای درست و اصولی وظایف بشردوستانه و قانونی خویش، از ارزش‌های انسانی، کرامت و حقوق دفاع می‌نماید در بزنگاه‌ها و حوادث یاری‌رسان مستضعفان و رنج‌دیده‌گان درون و برون مرزی است.

اکنون این نهاد مردمی با گردآوری اقشار مختلف و با ظرفیت سه میلیون نفری خود سرمایه‌ای عظیم به شمار می‌آید، که باید نسبت حفظ و نگهداشت این سرمایه‌ اهتمام ویژه ورزید.

در این میان باید حضور جوانان را مغتنم‌تر شمرد. چرا که ما معتقدیم برخلاف توهم دشمن و هم چنان که رهبر معظم انقلاب دام ظله فرمودند: جوانان ما نقطه اتکای انقلاب اسلامی و حرکت جهادی در کشورند.

جوانان و اعضای دوطلب در این نهاد این حضور را مغتنم بشمارند چرا که در دین مبین اسلام فعالیت خیرخواهانه یک نعمت الهی است. باید به این نکته توجه کرد که مشارکت در این نهاد عام‌المنفعه یک مسئولیت و امانت الهی است. چرا که راه نجات بخش انسان‌ها بر اساس احادیث و روایات، خدمت به عیال الله است.

اینجانب ضمن ادای احترام به پیشگاه شهدای امدادگر به عنوان پیام آوران راستین عرصه خدمت، روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر را صمیمانه به مدیران، کارکنان، جوانان، امدادگران، نجاتگران و داوطلبان جمعیت هلال احمر تبریک عرض نموده و  با درود به ارواح پاک شهدای ایران اسلامی، عزت روزافزون در مسیر خدمت به همنوع را برای همه این عزیزان از درگاه خداوند منان مسئلت می نمایم.

 

 عبدالحسین معزی

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر

هجدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

5/7/2024 11:56:07 PM
آخرین اخبار