S
Header
کد خبر : 65843

ثبت نام ۴٣ هزار نفر برای شرکت در کنگره بین المللی اشغال فلسطین از دیدگاه حقوق بین الملل

سرویس اخبار
رئیس جمعیت هلال احمر در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: ۴٣ هزار نفر برای شرکت در کنگره بین المللی اشغال فلسطین از دیدگاه حقوق بین الملل بشردوستانه در غزه ثبت نام کرده اند.
سه‌شنبه 15 اسفند 1402 ساعت 22:11
حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر
ثبت نام ۴٣ هزار نفر برای شرکت در کنگره بین المللی اشغال فلسطین از دیدگاه حقوق بین الملل رئیس جمعیت هلال احمر در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: ۴٣ هزار نفر برای شرکت در کنگره بین المللی اشغال فلسطین از دیدگاه حقوق بین الملل بشردوستانه در غزه ثبت نام کرده اند. http://media.nvhelal.ir//Image/2024/03/202403106058756022_Thum.jpg ثبت,نام,۴٣,هزار,نفر,برای,شرکت,در,کنگره,بین,المللی,اشغال,فلسطین,از,دیدگاه,حقوق,بین,الملل nvhelal

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر به نقل از تارنمای اطلاع رسانی این جمعیت؛ دکتر پیر حسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر در نشست خبری "کنگره بین المللی اشغال فلسطین از دیدگاه حقوق بین الملل و نقض حقوق بشردوستانه در غزه" گفت: تاکنون  ۳۰ هزار و ۵۰ نفر در غزه شهید شده اند و بیش از ۷۲ هزار نفر مجروح و ۸ هزار نفر از آنها از دریافت خدمات درمانی محروم هستند.

وی در ادامه بیان کرد: ۳۴ هزار نوزاد در این ۵ ماه متولد شده اند و مادران و نوزادان شرایط سختی دارند و ۶۵ هزار چادر باردار در غزه وجود دارند که نیازمند خدمات بهداشتی و درمانی هستند.

کولیوند گفت: فقط ۲۵ درصد از کمک هایی که جمع آوری شده و در بندر العریش قرار دارد وارد غزه شده و روزانه ۱۵ تا ۲۰ کامیون به غزه وارد می‌شود. زیر ساخت های اصلی شهر مورد هدف رژیم صهیونیستی قرار گرفته و ۷۹ درصد شهدا و مصدومین زنان و کودکان هستند‌.

رئیس جمعیت هلال احمر توضیح داد: مراکز بهداشتی، بیمارستان‌ها  آمبولانس ها مورد حمله رژیم صهیونیستی قرار گرفته اند. اقداماتی هم برای آوارگی و کوچ اجباری مردم غزه توسط رژیم صهیونیستی در پیش گرفته شده  و در واقع تمام جنایات جنگی در غزه در حال وقوع است به حدی که معاون رئیس جمهور آمریکا هم به آن اعتراض کرده اند.

کولیوند گفت: هلال احمر به عنوان رئیس کمیته ملی حقوق بشر دوستانه اقدام به برگزارب کنگره اشغال فلسطین از دیدگاه حقوق بین الملل بشردوستانه در نقض حقوق بشر دوستانه در غزه کرده است. در این کنگره حقوق دانان بین المللی داخلی و خارجی را درگیر کرده ایم.

وی افزود: ۱۷ مقاله در ۵ پنل تخصصی ارائه می‌شود و این مقاله‌های در مجله‌های علمی‌پژوهشی منتشر خواهند شد. حقوق دانان ۲۱ کشور به صورت آنلاین در این کنگره حضور دارند.  در داخل کشور به صورت آنلاین این کنگره پخش خواهد شد. ۴۳ هزار نفر برای شرکت در این کنگره ثبت نام کرده اند. ۸ هزار ۵۶۶ نفر از رشته‌های مرتبط در این کنگره شرکت کرده اند.

رئیس جمعیت هلال احمر بیان کرد: ۹۰۰ نفر به صورت حضوری در کنگره شرکت خواهند کرد و ۱۰۶ نفر نیز مهمان خارجی در این کنگره شرکت خواهند کرد. مجمع جهانی دانشگاه‌های اسلامی هم در این نشست حضور دارند. ۵ نشست تخصصی در این کنگره تشکیل خواهد شد.

وی بیان کرد: اظهار نظر حقوق دانان  و حمایت آنها از غزه ارزش زیادی دارد و در طول تاریخ هم ثبت خواهد شد و باعث اعمال فشار بیشتری بر رژیم صهیونیستی خواهد شد. امیدواریم هر چه زودتر آتش بس اعلام شود و مردم غزه بتوانند همانند این ۵ ماه در برابر این حملات مقاومت کنند. تمام مقالات پذیرش شده به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی  ترجمه و در قالب کتابچه ای در اختیار جمعیت های ملی قرار خواهد گرفت.

نحوه تحویل کمک های مردمی‌به هلال احمر

کولیوند خاطرنشان کرد: هلال احمر با تمام توان تلاش می‌کند هر آنچه مردم آسیب دیده نیاز دارند برای آنها تامین کند ولی حمایت گر اصلی ما خیرین هستند. در هنگام بروز حوادث و آسیب ها بر اساس قانون مسئولیت جمع آوری و توزیع کمک های مردمی (نقدی و غیر نقدی) با هلال احمر است. مردم برای کمک به آسیب دیدگان کمک های خود را تحویل شعب هلال احمر بدهند و رسید هم بگیرند. هلال احمر این کمک ها را به مردم تحویل می دهد.

3/5/2024 10:11:00 PM
آخرین اخبار