S
Header
            هلال احمر در گسترش صلح و آرامش پیشرو است                        امروز جمعیت هلال احمر بر پایه ارزش های انسانی، نماد خدمت به جامعه است                        پیام نماینده ولی فقیه به مناسبت روز جهانی هلال احمر                        از ارتقای اخلاق امدادگری تا توجه به فرهنگ دینی در هلال احمر                        برگزاری مراسم شهادت امام صادق (ع) در هلال احمر                        هلال احمر با تاسی از سیره رفتاری امیرالمومنین (ع) به نیازمندان جامعه خدمت نماید                        نماینده ولی فقیه در هلال احمر با خانواده‌ شهیدان خان محمدی دیدار کرد                        دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین معزی با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی                        پرچم هلال احمر یادآور امید و آرامش در جامعه است/مسئولیت‌ در هلال احمر پذیرفتن یک امانت الهی است                        روحیه داوطلبی برآمده از اراده انسانی است نه بخشنامه سازمانی/ گسل‌ فرهنگی به مانند گسل‌ طبیعی ویران‌‌گر است            
کد خبر : 65821

دیدار حجت الاسلام‌والمسلمین معزی با نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان

سرویس اخبار
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی‌زاده، نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندر عباس دیدار و گفت‌وگو کرد.
یکشنبه 29 بهمن 1402 ساعت 19:40
حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر
دیدار حجت الاسلام‌والمسلمین معزی با نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی‌زاده، نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندر عباس دیدار و گفت‌وگو کرد. http://media.nvhelal.ir//Image/2024/02/202402104995789850_Thum.jpg دیدار,حجت,الاسلام‌والمسلمین,معزی,با,نماینده,ولی‌فقیه,در,هرمزگان nvhelal

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر، حجت الاسلام والمسلمین معزیدر این دیدار ضمن تبریک اعیاد شعبانیه با اشاره به حادثه‌خیز بودن کشور گفت: در سال‌های گذشته حادثه‌هایی همچون زلزله، سیل، آتش‌سوزی و حوادث جاده‌ای در ایران موجب مشکلات فراوانی شده است که هلال احمر  در امر امدادرسانی به این حوادث و بحران‌ها، پیشتاز بوده است.

وی با تاکید بر اهمیت ارائه آموزش همگانی در کاهش خسارات ناشی این حوادث در کشور خاطرنشان کرد: با آموزش‌‌های نوین، فرهنگ‌سازی صحیح و به‌ روز امدادرسانی، در کنار افزایش امکانات و تجهیزات می‌توان میزان خسارات ناشی از حوادث را کاهش داد و مشارکت نهادهای فرهنگی همچون صداوسیما در فرایند آموزش همگانی در مواجهه با این بحران ها بسیار مهم است.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان برخی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در توسعه شهرها و روستاها نیز پرداخت و افزود: اقدامات صورت گرفته در نوسازی روستاها و فعالیت‌های عمرانی پس از انقلاب بسیار قابل توجه بوده و امروز به برکت انقلاب اسلامی شاهد رشد و توسعه زیرساخت‌هایی همچون گاز، برق و اینترنت حتی در دورافتاده‌ترین روستاهای کشور هستیم.

نماینده رهبر معظم انقلاب در ادامه به برخی از دستاوردهای جمعیت هلال احمر  در نیم قرن اخیر نیز اشاره کرد و  با مرور برخی از این فعالیت‌های برون مرزی هلال احمر از آنها به عنوان مصادیق حقیقی ایثارگری و کمک به همنوع یاد کرد. 

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی گستره‌ی فعالیت‌های بین المللی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران‌ را موثر و کارآمد خواند و گفت: در زلزله ترکیه خدمات هلال احمر به گونه‌ای چشمگیر بود که با وجود حضور بسیاری از کشورها برای کمک به زلزله زدگان، مورد تقدیر قرار گرفت.

تعمیق و نهادینه‌سازی فرهنگ خدمت رسانی موضوع دیگری بود که نماینده رهبر معظم انقلاب در این دیدار به آن اشاره کرد. 

وی با اشاره به اهمیت احسان و نیکوکاری در دین مبین اسلام افزود: یکی از وظایف جمعیت هلال احمر ترویج فرهنگ خدمت‌رسانی در جامعه است و از منظر آیات و روایات دینی مومنان خدمتگزار یکدیگرند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر تصریح کرد: حمایت علما و ائمه جمعه از هلال احمر می‌تواند نقش عمده‌ای برای جلب اعتماد مردم به این نهاد عام المنفعه داشته باشد چرا که هر چقدر این اعتماد بیشتر باشد، جایگاه هلال احمر بالاتر می‌رود.

تبیین نقش جمعیت هلال احمر در بحران‌ها، مرور دستاوردهای هلال احمر در حوزه نساجی و  تقویت ارتباط با خیرین و همچنین توسعه مشارکت داوطلبان از دیگر نکاتی بود که نماینده رهبر معظم انقلاب در این دیدار بر آن تاکید کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در این دیدار به مرور برخی از فعالیت‌های طلاب در حوادث پرداخت و تصریح کرد: فعالیت‌های چشمگیر روحانیون در حوادثی همچون سیل سال ۹۸ و حضور ۶ هزار روحانی در این حادثه نشان می دهد که طلاب و روحانیون علاقمند به مشارکت اجتماعی هستند.

نماینده ولی فقیه در این دیدار همچنین بر لزوم هدایت جوانان به سمت فعالیت‌های اجتماعی نیز تاکید کرد و افزود: توسعه کانون‌های دانشجویی، جوانان و طلاب موضوعی است که باید در دستور کار قرار گیرد، چرا که این‌کانون‌ها دارای ظرفیت‌های به سزایی هستند که می‌توانند زمینه رشد و تعالی جمعیت هلال احمر را فراهم سازند.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین معزی در این دیدار به مرور وظایف و مأموریت‌های دفاتر نمایندگی ولی‌فقیه در هلال‌احمر پرداخت و با اشاره به برگزاری جلسات هم‌اندیشی منطقه‌ای میان روحانیون هلال‌احمر کشور گفت: در سراسر کشور قریب به ۳۰۰ روحانی در شعبی که بیش از ۵ نیروی انسانی دارند برای ارتقای برنامه‌های تبلیغی و فرهنگی در هلال‌احمر فعالیت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در این دیدار به برگزاری جلسه گفتمان تبیینی ائمه جماعات جمعیت هلال احمر در چهار استان‌ به میزبانی بندرعباس اشاره کرد و افزود: حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر سعی دارد با بهره‌گیری از ظرفیت طلاب و روحانیون در جمعیت هلال احمر، زمینه افزایش و تقویت سرمایه‌ی اجتماعی در جامعه را فراهم سازد.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان نیز در این دیدار با تقدیر از حضور حجت الاسلام والسلمین معزی در این استان، گفت: جمعیت هلال‌احمر یک نهاد خدمت‌گذار است که در حوادث متعدد نقشی پر رنگ ایفا می‌کند.

وی از اقدامات و فعالیت های این نهاد مردمی تجلیل کرد و اظهار امیدواری نمود با توجه به اعتماد مردم به حمعیت، شاهد ارتقا جایگاه و رشد فعالیت های هلال احمر و استفاده از ظرفیت روحانیون و طلاب در این ارتباط باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده در این دیدار از خدمات جمعیت هلال‌احمر در یک دهه گذشته در استان هرمزگان قدردانی کرد و خواستار توجه بیشتر این نهاد خدمت‌رسان در ارائه تجهیزات و امکانات به این استان شد.

در ابتدای این دیدار نیز مختار سلحشور، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان به بیان گزارشی جامع  از اقدامات این مجموعه از ابتدا سال جاری تا کنون پرداخت.

4006002/19/2024 6:38:11 AMhttp://Media.nvhelal.ir//Image/2024/02/202402103463227964_Thum.jpg
4006002/19/2024 6:38:19 AMhttp://Media.nvhelal.ir//Image/2024/02/202402104995789850_Thum.jpg

 

2/18/2024 7:40:00 PM
آخرین اخبار