S
Header
            توجه به فراگیری آموزش های تخصصی، اعتقادی و فرهنگی امدادگران ضروری است                        دکتر یاسر احمدوند به عنوان مشاور عالی نماینده ولی فقیه در جمعیت منصوب شد                        مسئولیت، یک امانت الهی است، به عهد خود با مردم پایبند باشیم                        پیام نماینده ولی فقیه در هلال‌احمر به رئیس جمعیت در پی سفر به لبنان                        لباس روحانی، نماد خدمت به مردم است                        اعلام آمادگی کانون‌های طلاب هلال احمر به منظور خدمت‌رسانی به جنگ‌زدگان لبنانی                        ضرورت ترویج روحیه مقاومت و ایستادگی در جامعه                        هلال احمر باید جلودار و پیشرو در خدمتگزاری به جامعه باشد                        شهدا در مسیر و مکتب عاشورا گام برداشتند                        روحانیت باید با خلاقیت و نوآوری به نیازهای جوانان پاسخ دهد            
کد خبر : 65491
نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر

ساماندهی، جذب و حفظ داوطلبان متخصص در هلال احمر‌ ضروری ‌است

سرویس اخبار
رئیس و مدیران سازمان داوطلبان با حضور در ساختمان صلح با نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر دیدار و گفت‌وگو کردند.
یکشنبه 28 خرداد 1402 ساعت 20:34
حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر
ساماندهی، جذب و حفظ داوطلبان متخصص در هلال احمر‌ ضروری ‌است رئیس و مدیران سازمان داوطلبان با حضور در ساختمان صلح با نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر دیدار و گفت‌وگو کردند. http://media.nvhelal.ir//Image/2023/06/202306104492246658_Thum.jpg ساماندهی،,جذب,و,حفظ,داوطلبان,متخصص,در,هلال,احمر‌,ضروری,‌است nvhelal

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، حجت الاسلام والمسلمین معزی با ابراز خرسندی از این دیدار، به ارائه نکاتی مهم و ضروری در خصوص چگونگی جذب و حفظ داوطلبان در جمعیت هلال احمر پرداخت.

نماینده رهبر معظم انقلاب در ابتدای سخنان خود با تاکید بر محوریت خدمات داوطلبانه در هلال احمر بر ضرورت ارائه این گونه فعالیت‌ها تاکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت جذب داوطلبان متخصص گفت: سازمان داوطلبان همچنین می‌تواند از ظرفیت انجمن‌های تخصصی در ارائه خدمات داوطلبانه بهره مند شود. هیات مذهبی، بازاریان، روحانیون، وعاظ، پزشکان، معلمان و... حرف ‌و مشاغل دیگری بود که نماینده ولی فقیه به آن‌ها اشاره کرد و گفت: این مشاغل هر کدام می‌توانند در این سازمان به ارائه خدمت تخصصی بپردازند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مشارکت داوطلبی باید به عنوان راهبرد اساسی در جمعیت هلال احمر مد نظر قرار گیرد، تصریح کرد: باید همه توان خود را برای افزایش جذب داوطلب و نگهداشت داوطلبان به کار بندیم. 

حجت الاسلام و المسلمین معزی ارتباط مستمر با اقشار مختلف جامعه، تربیت، آموزش و تهیه بسته‌های فرهنگی برای جذب و نگهداشت جوانان در جمعیت را ضروری دانست.

بنا به گفته نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر برای جذب داوطلب بیشتر در هلال احمر، باید بیش از پیش در مورد فرهنگ خدمت رسانی و معرفی آن به مردم تمرکز کرد. 

وی همچنین در بخش دیگر سخنان خود به رشادت‌ها و ایثارگری‌های داوطلبان جمعیت هلال احمر در حوادث اخیر اشاره کرد و این فعالیت‌ها را گسترده و ارزشمند دانست.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در ادامه، تبلیغات و اطلاع رسانی صحیح، به موقع و هدفمند را لازمه پویایی، رشد و تعالی یک مجموعه دانست و افزود: جریان اطلاع‌رسانی در جمعیت هلال احمر باید به منظور آگاهی بخشی جامعه و معرفی بیش از پیش خدمات هلال احمر مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین معزی با برجسته خواندن نقش روحانیت در جامعه، از ضرورت توجه به این ظرفیت کم نظیر برای اعتبار بخشی و همراهی با نیروهای داوطلب جمعیت هلال احمر تاکید کرد. 

وی با اشاره به تفاهم‌نامه‌های صورت گرفته میان حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر و حوزه علمیه سراسر کشور گفت: روحانیت در طول تاریخ نقش به سزایی در گسترش خیرخواهی و نوع‌دوستی در جامعه داشته است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر در ادامه ارتقا امید و ایمان را یکی از وظایف سازمان داوطلبان را در جامعه برشمرد و افزود:  مشارکت داوطلبانه در امور مرتبط با کمک به هم نوع یکی از ابزارهاست که می‌تواند ایمان و امید را در جامعه ارتقا دهد.

حجت الاسلام والمسلمین معزّی در ادامه با متذکر شدن لزوم ارتباطات تنگاتنگ، مستمر و با برنامه ریزی قبلی درون سازمانی، هماهنگی را از مهمترین ارکان یک فعالیت موثر دانست و افزود: بسترهای ارتباطی دو سازمان داوطلبان و جوانان باید تقویت شود چرا که وظایف این دو سازمان همسو و به هم تنیده است.

حجت الاسلام والمسلمین معزی، سازمان داوطلبان را به تعبیری، دستی میان  توانمندان و نیازمندان دانست و بار دیگر از تمامی همکاران در این نهاد مردمی اعم از داوطلبان، امدادگران و جوانان که صادقانه، خالصانه، ایثارگرانه و جان بر کف در حوادث مختلف به مردم خدمت کرده‌اند، تقدیر کرد.

 وی همچنین ابراز امیدواری کرد تا در آینده ای نزدیک، بیش از گذشته شاهد رشد کمی و کیفی خدمات داوطلبانه و از همه مهم تر ترویج فرهنگ داوطلبی و انجام امور عام المنفعه باشیم.  

در ابتدای این دیدار وحید سلیمی، رئیس سازمان داوطلبان و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در این مجموعه به ارائه گزارشاتی در خصوص فعالیت های صورت گرفته پرداختند.

4006006/18/2023 8:31:53 PMhttp://Media.nvhelal.ir//Image/2023/06/202306104492246658_Thum.jpg
4006006/18/2023 8:31:53 PMhttp://Media.nvhelal.ir//Image/2023/06/202306105499545085_Thum.jpg
4006006/18/2023 8:31:53 PMhttp://Media.nvhelal.ir//Image/2023/06/202306105555257669_Thum.jpg

 

6/18/2023 8:34:48 PM
آخرین اخبار