S
Header
کد خبر : 62470
در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر خبر داد

دکتر خدادی : پایگاه امدادی جمعیت هلال احمر استان آماده خدمت رسانی به زائرین اربعین

سرویس اخبار
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان از استقرار 18 پایگاه امداد و نجات در مسیرهای تردد زائرین اربعین در مبادی ورودی استان و مرزهای شلمچه و چزابه خبر داد.
پنج‌شنبه 4 آبان 1396 ساعت 04:49
حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر
دکتر خدادی : پایگاه امدادی جمعیت هلال احمر استان آماده خدمت رسانی به زائرین اربعین مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان از استقرار 18 پایگاه امداد و نجات در مسیرهای تردد زائرین اربعین در مبادی ورودی استان و مرزهای شلمچه و چزابه خبر داد. http://media.nvhelal.ir//Image/2017/10/201710105446272016_Thum.jpg دکتر,خدادی,:,پایگاه,امدادی,جمعیت,هلال,احمر,استان,آماده,خدمت,رسانی,به,زائرین,اربعین nvhelal

دکتر خدادادی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، با اشاره به تردد زائرین اربعین از مرزهای شلمچه و چزابه در استان خوزستان، گفت: جمعیت هلال احمر استان خوزستان در راستای وظایف محوله در ستاد اربعین وزارت کشور و به تبع آن در ستاد اربعین استان متشکل از کمیته های مختلف، مسئولیت کمیته امداد و نجات ستاد را بر عهده دارد؛ که در این راستا برنامه هایی را تدارک دیده تا بتواند خدمات لازم امدادی را به زائرین حرکت عظیم فرهنگی اربعین ارائه نماید.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان با اشاره به تردد بیش از یک میلیون زائر از مرزهای شلمچه و چزابه، افزود: استان خوزستان دارای دو مرز خروجی چزابه در شمال غربی و مرز شلمچه در جنوب غربی به کشور عراق است؛ که مرز شلمچه علاوه بر تردد زائرین ایرانی، محل عبور کلیه اتباع کشورهای خارجی از جمله هندوستان، پاکستان، افغانستان و سایر کشور ها می باشد.

خدادادی به برنامه های اجرایی جمعیت هلال احمر استان خوزستان جهت ارائه خدمات به زائرین اربعین به استقرار 18 پایگاه امداد و نجات در مسیرهای تردد زائرین اربعین در مبادی ورودی استان و مرزهای شلمچه و چزابه اشاره کرد و گفت: 5 پایگاه امداد و نجات در مسیر منطقه مرزی شلمچه و 7 پایگاه در مسیر منطقه مرزی چزابه با تجهیزات کامل امدادی، تجهیزات نجات و آمبولانس آماده خدمت رسانی هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان با بیان اینکه پیش بینی استقرار دو قرارگاه جهت اسکان موقت در مناطق مرزی شلمچه و چزابه صورت گرفته است؛ عنوان کرد: دو فروند هلی کوپتر نیز در این نقاط مرزی مستقر خواهند شد تا در صورت نیاز خدمت رسانی در سریعترین زمان ممکن صورت بگیرد.

وی در همین زمینه ادامه داد: چندین دستگاه اتوبوس آمبولانس در برخی از مناطق مستقر شده و همچنین با توجه به حجم عظیم زائرین برای حضور در مراسم معنوی اربعین به جهت رفاه حال زائرین 4 پایگاه اسکان در مبادی ورودی استان خوزستان در شمال استان، منطقه خیرآباد بهبهان و منطقه بوطاهری هندیجان در نظر گرفته شده است؛ که شامل تجهیز حسینیه ها و چادرهای امدادی می باشد.

دکتر خدادادی در ادامه با تاکید بر آمادگی نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر استان خوزستان تصریح کرد: جهت آمادگی کامل امدادگران و نجاتگران این جمعیت در راستای ارائه خدمات بهینه به زائرین، دوره های آموزشی افزایش توانمندی های امدادگران و همچنین مهارت های جسمانی در قالب دوره های آموزشی و مسابقات ورزشی برگزار شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان با اشاره به نرم افزار امدادی پویش، گفت: نرم افزار امدادی پویش با تلاش های حوزه معاونت امورجوانان استان تهیه شده است که حاوی اطلاعات مفیدی در زمینه های مسیریابی، کمک های امدادی، خودامدادی و دیگر امدادی می باشد.

دکتر خدادادی در ادامه نرم افزار پویش را نرم افزار جامعی معرفی کرد و گفت: این نرم افزار اطلاعات کاربردی و مفیدی از جمله مسیریابی و معرفی اماکن زیارتی را در اختیار زائرین امام حسین(ع) قرار می دهد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان با اشاره به شروع تردد در مرزهای شلمچه و چزابه، گفت: تعداد 150 نفر از امدادگران و نجاتگران با ماموریت های محوله در حوزه برون مرزی و در شهرهای نجف و کربلا به خدمت رسانی به زائرین خواهند پرداخت.

دکتر خدادادی در همین زمینه ادامه داد: طی 25 روز خدمت رسانی به زائرین حرم امام حسین(ع) روزانه 176 نفر متشکل از 110 امدادگر و نجاتگر و 66 پرسنل و در مجموع 4400 نفر روز در پایگاه های مستقر خدمت رسانی و فعالیت خواهند کرد.

10/26/2017 4:49:46 AM
آخرین اخبار