هلال احمر باید جلودار و پیشرو در خدمتگزاری به جامعه باشد

شورای مدیران و هیئت مدیره جمعیت هلال احمر استان ایلام با حضور نماینده ولی فقیه در این جمعیت برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه نمایندگی ولی‌فقیه، حجت‌الاسلام والمسلمین معزی در این نشست به مسئولیت‌های مؤمنان در جامعه اسلامی اشاره و از همدلی مردم در برگزاری مراسم اربعین حسینی به عنوان نمونه‌ای شایسته یاد کرد.

وی در آغاز سخنان خود با ابراز خرسندی از حضور در جمع خادمان اربعین، به ویژگی‌های مردان و زنان شجاع استان ایلام اشاره کرد که در دفاع از امت اسلامی نقش بسزایی داشته‌اند.

نماینده ولی فقیه در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامی‌داشت یاد شهدای مقاومت، به ویژه سید حسن نصرالله، پیروزی نهایی را در ایمان به حقایق الهی دانست و به نقل از امام خمینی (ره) به پیروزی خون بر شمشیر اشاره کرد.

وی یاد و خاطره شهید مقاومت سید حسن نصرالله را گرامی‌داشت و تصریح کرد: شهید مقاومت مرد بزرگی بود که ۳۰ سال در جبهه مقاومت تلاش و مجاهدت کرد. 

نماینده رهبر معظم انقلاب با اشاره به اهمیت الگوبرداری از راه شهدا ادامه داد: امیدوارم خداوند متعال به برکت خون این شهید بزرگ، راه و مکتب او را استوارتر و پایدارتر کند.

حجت الاسلام و المسلمین معزی در ادامه با تأکید بر این نکته که طبیعت جنگ شامل پیروزی و شکست است، به اهمیت صبر در پیروزی نهایی اشاره کرد و گفت: امام حسین (ع) در نهایت پیروز شد؛ یزیدیان رفتند و حسینیان ماندند.

وی در ادامه به فعالیت‌های فرهنگی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر پرداخت و اعلام کرد که در سراسر کشور ۳۵۰ رابط فرهنگی یا امام جماعت مشغول به فعالیت‌های فرهنگی در این جمعیت هستند. 

حجت الاسلام و المسلمین معزی به برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی منطقه‌ای در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این نشست‌ها با هدف تبادل نظر و تجربیات بین رابطین فرهنگی در سراسر کشور برگزار شده است و این برنامه‌ها به منظور ارتقاء فرهنگ اسلامی و خدمت‌رسانی به جامعه طراحی شده‌اند و امروز نیز نشست منطقه‌ای در استان ایلام با حضور نمایندگان استان‌های آذربایجان غربی، کرمانشاه و کردستان برگزار خواهد شد.

وی در بخش دیگر سخنان خود تأکید کرد: مؤمنان در جامعه مسئولیت‌هایی دارند و همدلی و همکاری برای کاهش رنج انسان‌ها، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. حجت الاسلام‌والمسلمین معزی به اهداف و اصول جمعیت هلال احمر اشاره کرد و گفت: هدف ما کاهش رنج مردم، برقراری کرامت انسان‌ها و تلاش برای سلامت جامعه است.

وی لزوم پرداختن به صلح و برادری در جامعه را نیز از دیگر اهداف این سازمان مردم‌نهاد برشمرد.

حجت الاسلام و المسلمین معزی همچنین بر لزوم پاسداشت کرامت انسان‌ها و تلاش برای پیشرفت در زمینه‌های مختلف از جمله آموزش، صنعت و دیپلماسی تأکید کرد و افزود: ما نباید تابع دیگران باشیم؛ بلکه باید جلودار و پیشرو در خدمتگزاری به جامعه باشیم.

 وی به اهمیت وحدت اسلامی و خدمت به مردم در مراسم اربعین حسینی نیز اشاره کرد و تجربیات خود از تعامل با مردم عراق را بیان کرد. 

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی بر عشق و علاقه اهل سنت به زیارت کربلا تأکید کرد و خواستار ترویج این همدلی و محبت در میان مسلمانان شد.

حجت الاسلام والمسلمین معزی در ادامه به تبیین نقش حوزه نمایندگی ولی فقیه در ارتقای فرهنگ دینی پرداخت. 

نماینده ولی فقیه همچنین با تأکید بر نقش انسان در ساختن جامعه، مسئولیت هر فرد را در قبال دیگران و محیط زیست بسیار مهم دانست و افزود: این مسئولیت یک تکلیف دینی است و این وظیفه ما را ملزم می‌کند که همواره در خدمت دیگران باشیم و مؤمنان باید به عنوان خدمتگزاران یکدیگر عمل کنند، نه فقط بر اساس وظایف اداری.

 حجت الاسلام‌والمسلمین معزی بر اهمیت تلاش برای آبادانی کشور و آموزش مردم در برابر حوادث طبیعی نیز تأکید کرد.

وی با اشاره به تجربیات موفق کشورهای دیگر مانند ژاپن و شیلی که نشان می‌دهد آموزش می‌تواند به طور قابل توجهی از آسیب‌ها در حوادث بکاهد، بر ضرورت تدوین آموزش به‌روز و کاربردی در جمعیت هلال احمر تأکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین معزی همچنین به تاریخ انقلاب اسلامی و پیروزی آن در برابر دشمنان اشاره کرد و بر لزوم صبر و مقاومت تأکید کرد و یادآوری شهدای جنگ و اهمیت حفظ یاد و نام آنان را مورد تاکید قرار داد.




حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Powerd By Taminmohtava