فداکاری‌های امدادگران برآمده از یک باور عمیق ایمانی است

جشنواره امدادی حضرت ابوالفضل(ع) در سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر با حضور مسئولان ارشد این سازمان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر، حجت الاسلام والمسلمین معزی سخنان خود را در این جشنواره، با تبریک میلاد پیامبر اکرم حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) و ایام فرخنده ماه ربیع‌الاول آغاز کرد و بر اهمیت کرامت انسانی در آموزه‌های اسلامی تأکید کرد.

وی همچنین با اشاره به هفته گرامیداشت دفاع مقدس بر اهمیت تجلیل از جانبازان و خانواده شهدا تأکید کرد. 

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی ایستادگی ایران اسلامی در هشت سال جنگ تحمیلی را نمونه‌ و الگو مقاومت در تاریخ معاصر دانست و بر لزوم فرهنگ‌سازی مکتب شهدا و ایثارگران در جامعه تأکید کرد.

وی در ادامه نقش هلال احمر در خدمات امداد و نجات را بسیار مهم دانست و ابراز امیدواری کرد که با همدلی و فداکاری، این مجموعه در مسیر تعالی و ترقی گام بردارد.

نماینده ولی فقیه در ادامه با اشاره به سابقه خدمت‌رسانی هلال احمر، به تشریح تلاش‌های ۱۰۰ ساله این سازمان، به ویژه پس از انقلاب اسلامی، پرداخت و از زحمات تلاش‌گران آن قدردانی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین معزی همچنین با بازخوانی تجربیات شخصی خود در هلال احمر بر لزوم مردمی ‌محور بودن این مجموعه تأکید کرد. 

وی به اهمیت بنیان‌گذاران و مدیران پیشین این سازمان مردم‌نهاد نیز اشاره کرد و گفت: توجه به زحمات گذشته اهمیت زیادی دارد. 

 نماینده ولی فقیه در هلال احمر در بخش دیگری از سخنان خود به گستردگی فعالیت‌ها و مأموریت‌های هلال احمر اشاره کرد و افزود: فداکاری‌هایی که امروز امدادگران انجام می‌دهند، ناشی از یک باور عمیق ایمانی است.

نماینده ولی فقیه در تکمیل این بخش ازسخنان خود گفت: این باور به آنان توانایی می‌دهد تا با شجاعت به دل حوادث بروند و در نهایت پیروز شوند.

وی با اشاره به حیطه گسترده خدمت‌رسانی در این مجموعه، برگزاری چنین جشنواره‌ای را ارزشمند خواند و تصریح کرد: امیدوارم روحیه فداکاری و ایثارگری همواره در خدمتگزاران جامعه برقرار باشد.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی در ادامه با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) با مهر و محبت، نه تنها به مسلمانان، بلکه به همه انسان‌ها خدمت کرد تصریح کرد: این پیام در معا فردینی روشن است که خدمت به خلق، خدمت به خداوند است. 

وی در تبیین نگاه معارف دینی به موضوع فداکاری و ایثارگری،گفت: نگاه اسلام به انسان‌ها بر پایه احترام و کرامت است و ما باید در کنار دیگر مظلومان باشیم. حجت‌الاسلام و المسلمین معزی در این بخش به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه اشاره کرد.

حجت الاسلام والمسلمین معزی همچنین به وظیفه ما در حمایت از یکدیگر به ویژه در مواقع بحران اشاره نمود و بر نمونه‌های انسان‌دوستی در تاریخ اسلام تأکید کرد. 

وی به نقش مهم هلال احمر در زمینه ترویج فداکاری و مسئولیت اجتماعی نیز اشاره کرد و افزود: اینکه اسلام بر کرامت انسانی تأکید دارد و وظیفه‌ی یاری رسانی به مظلومان را بر دوش مؤمنان می‌گذارد، نشان‌دهنده‌ی عمق آموزه‌های این دین است. 

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی با یادآوری فداکاری‌های افرادی مانند شهید حاج قاسم سلیمانی در زمان مصیبت‌ها، نمونه‌های بارزی از این روحیه است.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی با بیان اینکه امدادگران بدون توجه به نژاد یا مذهب به کمک نیازمندان می‌شتابند، این موضوع را ارزشمند و قابل قدردانی دانست.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی همچنین تأکید کرد: یادآوری مظاهر فداکاری اهل بیت(ع) و آموزه‌های اسلامی در کمک به دیگران می‌تواند راهنمای خوبی برای ما باشد.

وی همچنین تأکید اسلام بر ارزش انسانی و اهمیت اخلاق را نشان‌دهنده نگرش این مکتب نسبت به کمک به نیازمندان و آسیب‌دیدگان دانست.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در ادامه بر لزوم تقویت ارزش‌های اخلاقی در جامعه تأکید کرد و از همگان خواست تا با همدلی و وحدت، در مسیر اعتلای فرهنگ اسلامی گام بردارند. 

حجت‌الاسلام و المسلمین معزی در ادامه به اهمیت اخلاق و مقابله با چالش‌های اجتماعی پرداخت.  

وی تاکید کرد: تقویت بنیان‌های اخلاقی در جامعه می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات کنونی باشد. 

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر همچنین به نقش جوانان در تحقق اهداف اخلاقی اشاره نمود و از مسئولان خواست تا حمایت بیشتری از این قشر داشته باشند.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی همچنین به چالش‌های پیش روی جوانان اشاره کرد و بر نقش خانواده‌ها در تربیت فرزندان تأکید نمود.

وی، با اشاره به آموزه‌های اسلامی، ابراز امیدواری کرد همگان با پیروی از این آموزه‌ها، به ایجاد جامعه‌ای سالم و بالنده کمک کنند و همدلی و همکاری همه اقشار جامعه برای ساختن آینده‌ای بهتر ضرپری است.

حجت الاسلام والمسلمین معزی در پایان تاکید کرد که جشنواره‌ها در واقع فرصتی برای تجلیل از خدمات و ارج نهادن به زحمات امدادگران است.

 




حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Powerd By Taminmohtava