اندیشه انسان مومن، اندیشه یاری‌گری است

مراسم معارفه میثم افشار، دبیرکل جدید هلال احمر امروز با حضور مسئولان این جمعیت برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر، حجت الاسلام والمسلمین معزی، سخنان خود را با تبریک و تهنیت میلاد پیامبر اکرم (ص) آغاز کرد و بر لزوم بهره‌گیری از فضائل ماه پر برکت ربیع‌الاول تأکید کرد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، در این مراسم خدمت در جمعیت هلال احمر را توفیق الهی برشمرد و افزود: خدمت‌گزاری اصلی‌ترین ماموریت در این نهاد بسیار والا و ارجمند است.

وی با اشاره اشتراک اهداف با معارف دینی ادامه داد: خدمتگزاری یکی از اصلی‌ترین شاخصه‌های انسان مؤمن نیز است. حجت الاسلام‌والمسلمین معزی در ادامه به روایاتی از پیامبر اسلام در خصوص یاری‌گری اشاره کرد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با توجه به معارف دینی انسان مؤمن را انسانی سودمند برای دیگران توصیف کرد و گفت: سودمند بودن برای بندگان خدا، یکی از راه‌های حرکت انسان در مسیر کمال و ترقی است. 

نماینده رهبر معظم انقلاب در ادامه تبیین‌ و واکاوی اهداف جمعیت هلال احمر، سودمندی برای دیگری را خلاصه‌ و چکیده این اهداف و فعالیت‌ها دانست و خاطرنشان کرد: از نگاه قرآن کریم ماندگاری در سودمند بودن برای دیگران است.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی همچنین به میلاد امام صادق (ع) اشاره کرد و گفت: امام صادق علیه السلام فرمودند مؤمنان باید خدمت‌گزار یکدیگر باشند و این مساله خصیصه ذاتی مؤمنان است و امام صادق (علیه السلام) در تفسیر کلمه مبارک در قرآن کریم می فرماید: منظور از مبارک سودمند بودن است‌.

وی در ادامه  به تبیین نگاه اسلام در موضوع یاری‌گری پرداخت و گفت: پیامبر اکرم فرمودند کسی که صبحگاهان از خواب برمی‌خیزد و در فکر خدمت به مردم نیست، مسلمان واقعی نیست.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی به سیره رفتاری علمای معاصر در خدمت‌رسانی نیز اشاره کرد و تصریح کرد: ثروتمندان در نزد خداوند مسئولند، اما اگر ثروتی نداریم، آبرو یا علم داریم که می‌توانیم در خدمت دیگران باشیم با آن نیز می‌توانیم به دیگران خدمت کنیم.

نماینده ولی فقیه در هلال احمر فعالیت در این جمعیت را فرصتی برای خدمت به دیگران بر شمرد و بر لزوم گسترش فعالیت‌های خیرخواهانه در کشور تأکید کرد.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی در ادامه از عملکرد جمعیت هلال احمر در یاری‌رسانی به مردم لبنان و آسیب‌دیدگان معدن طبس نیز قدردانی کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از یعقوب سلیمانی دبیرکل پیشین قدردانی کرد و برای میثم افشار دبیرکل جدید آرزوی موفقیت کرد.




حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Powerd By Taminmohtava