علم‌اندوزی نه تنها یک ضرورت اجتماعی، بلکه یک تکلیف دینی است

گردهمایی مدیران موسسه علمی کاربردی هلال ایران با حضور نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر برگزار شد.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی در این نشست که در سالن اجتماعات شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران برگزار شد، بر اهمیت و جایگاه ویژه علم‌اندوزی در دین مبین اسلام تأکید کرد.

نماینده ولی‌فقیه در آغاز سخنان خود هفته وحدت را تبریک گفت و ابرار خرسندی کرد که برگزاری چنین همایش‌هایی زمینه تعالی و ترقی جمعیت هلال احمر را فراهم سازد.

حجت الاسلام والمسلمین معزی با استناد به آیات و روایات دینی، اهمیت علم در اسلام را یادآور شد و گفت: علم‌اندوزی نه تنها یک ضرورت اجتماعی، بلکه یک تکلیف دینی است.

 وی به آیه نخستین قرآن که با کلمه «اقْرَأ» (بخوان) آغاز می‌شود، اشاره کرد و افزود: این دعوت به خواندن و یادگیری نشان‌دهنده اهمیت علم در اسلام است.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی همچنین تأکید کرد علم منبع ایمان و تقواست و اگر بخواهیم مومن باشیم و تقوای الهی را داشته باشیم، باید به علم و دانش توجه کنیم. علم همچنین منبع قدرت و پیشرفت است.

وی در ادامه  با تأکید بر ضرورت آموزش‌های جامع و متنوع، به روحیه همکاری و همفکری میان مدیران اشاره کرد و گفت: آموزش در جمعیت هلال احمر باید کاربردی و مبتنی بر اهداف این جمعیت باشد.

 نماینده ولی فقیه همچنین به چالش‌های روزافزون ناشی از حوادث طبیعی و غیرطبیعی پرداخته و بر ضرورت تقویت توانمندی‌های امدادگران تأکید کرد.

در ادامه، نماینده ولی فقیه بر لزوم تربیت نیروهای متخصص و آگاه در زمینه امداد و نجات تأکید کرد و گفت: موسسه علمی کاربردی هلال ایران باید با شناسایی دقیق نیازهای جامعه، رشته‌های جدید و متناسب با این نیازها را راه‌اندازی کند.

نماینده ولی فقیه بر اهمیت برگزاری رویدادهای علمی در این مجموعه نیز تاکید کرد و افزود: در همین راستا همایش سراسری با موضوع "اخلاق امدادگری" در مهرماه سال گذشته برگزار شد که مقالات علمی آن به چاپ خواهد رسید. مقالاتی که به ترویج اخلاق در امدادگری کمک خواهد کرد.

وی در این همایش ضمن تشریح وظایف و نقشه‌راهی برای آینده موسسه علمی کاربردی هلال ایران ترسیم کرد. 

حجت الاسلام والمسلمین معزی در این بخش از سخنان خود به گنجاندن معارف اسلامی در برنامه‌های آموزشی امدادگری اشاره کرد و گفت: امدادگران باید از نظر فنی و مهارتی، همچنین از نظر اخلاقی آماده باشند تا در مواقع بحران بهترین خدمات را ارائه دهند.

در پایان، نماینده ولی فقیه بر ضرورت همکاری دفاتر استانی برای گنجاندن معارف اسلامی و سبک زندگی اسلامی در برنامه‌های آموزشی تأکید کرد و ابراز امیدواری کرد که جمعیت هلال احمر بتواند به عنوان یکی از نهادهای پیشرو در زمینه امداد و نجات در کشور عمل کند.

4006009/17/2024 9:10:23 PMhttp://Media.nvhelal.ir//Image/2024/09/202409101500734806_Thum.jpg

 




حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Powerd By Taminmohtava