پیام نماینده مقام‌معظم رهبری در هلال‌احمر به مناسبت عید سعید غدیرخم

نماینده مقام‌معظم رهبری در جمعیت هلال‌احمر در پیامی‌با تبریک عید سعید غدیر خم این روز بزرگ را زنده کننده، نگه دارنده و استمرار بخش حقیقت دین دانست و بر ترویج و بزرگداشت غدیر در جامعه اسلامی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، متن پیام حجت‌الاسلام و المسلمین معزی، به این شرح است: 

بسم‌الله الرحمن الرحیم 
لیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی و رضیت لکم الاسلام دینا 
واقعه غدیر در تداوم خط نبوّت است؛ این واقعه عظیم را نباید تنها در یک روز از سال یادآوری و گرامی داشت بلکه باید به عنوان یک سرمشق و ایده در اشکال و موضوعات مختلف در تمامی طول سال و در تمامی عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی زندگی جاری و ساری گشته و ازمحتوای آن درس گرفت. 
این روز مبارک مهم‌ترین فراز تاریخ اسلام و آیت بی‌نظیری در تجلی امر الهی در هدایت جامعه بشری است. آنچه در این روز تاریخی حائز اهمیت فراوان است به واقع پایه گذاری اصول و قواعد حکومت اسلامی‌بود که نشان می‌دهد در جامعه اسلامی، اشرافیت، تکبر، ثروت و دنیا طلبی جایگاهی ندارد بلکه ملاک برای حکومت در اسلام عدالت، برابری و پرهیزگاری است. 
بی‌تردید واقعه غدیرخم، آغازی دیگر برای نوشیدن از چشمه زلال راستی، کرامت و انسانیت است. آنچه امروز خانواده بزرگ جمعیت  هلال احمر در مسیر کمک به انسان‌ها و تسکین آلام مصیبت دیدگان و رنج کشیدگان انجام می دهند 
در واقع ادامه‌ دهنده گفتمان غدیر است. 
غدیر چشمه جوشان و دریای مواج معارف الهی است، نمادی از همه حقیقت دین است و تمام دین در آیینه زلال غدیر تجلی می‌یابد. 
ما باید پیام غدیر را به نسل امروز جامعه منتقل کنیم چرا که این پیام، سازنده آینده‌ای مترقی و پویا است.
اینجانب فرارسیدن عید سعید غدیر را به محضر مبارک حضرت ولی عصر ارواحنا فدا، رهبر معظم انقلاب اسلامی و تمام مسلمین جهان و ملت سرافراز و ولایت مدار ایران اسلامی‌به ویژه مدیران، کارکنان، امدادگران، جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر ، تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.


عبدالحسین معزی
۱۷ ذی الحجه۱۴۴۵
تیر ماه ۱۴۰۳




حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Powerd By Taminmohtava