S
Header
            فعالیت جوانان در جمعیت از مصادیق مسئولیت‌پذیری در جامعه است/ خدمات‌ جوانان عضو هلال احمر به جامعه، برآمده از آموخته‌های دینی آنان است                        بر ضرورت توجه به اسناد بالادستی در برنامه‌ریزی‌ها تاکید کرد                        قدردانی از برگزارکنندگان محافل قرآنی در جمعیت هلال احمر                        پیام نماینده ولی فقیه در هلال احمر یه مناسبت فرا رسیدن عید فطر                        هویت بخشی به جوانان یکی از وظایف سازمان جوانان است/ مشارکت جوانان در تصمیم‌گیری‌ها انگیزه آنان را در مشارکت اجتماعی ارتقاء می‌دهد                        همراهی رابطین فرهنگی دفتر نمایندگی ولی فقیه هلال احمر خوزستان با طرح نوروزی ۱۴۰۳                        بهار قرآن در جمعیت هلال احمر خوزستان                        ملت ایران اسلامی صدای مظلومیت مردم فلسطین را به گوش جهانیان رسانده است                        دعوت رئیس هلال احمر از مردم برای شرکت در راهپیمایی روز قدس                        روز قدس، روز دفاع از مظلومیت‌ ملت فلسطین            
کد خبر : 62468
گزارش «شهروند» از آغاز دومین فراخوان هلال احمر

تشکیل کمپین لبیک_ به_رهبرم برای آوارگان میانمار

سرویس اخبار
‎ هلال‌احمری‌ها: چراغی که توسط رهبرم روشن شود، خاموش نخواهد شد. ‎داوطلبان هلال در پی کمک رهبر معظم انقلاب به مردم مظلوم میانمار، کمپینی باعنوان #لبیک_به_ رهبرم را در شبکه‌های اجتماعی تشکیل دادند.
سه‌شنبه 2 آبان 1396 ساعت 08:24
حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر
تشکیل کمپین لبیک_ به_رهبرم برای آوارگان میانمار ‎ هلال‌احمری‌ها: چراغی که توسط رهبرم روشن شود، خاموش نخواهد شد. ‎داوطلبان هلال در پی کمک رهبر معظم انقلاب به مردم مظلوم میانمار، کمپینی باعنوان #لبیک_به_ رهبرم را در شبکه‌های اجتماعی تشکیل دادند. http://media.nvhelal.ir//Image/2017/10/201710107325630997_Thum.jpg تشکیل,کمپین,لبیک_ به_رهبرم,برای,آوارگان,میانمار nvhelal

دومین فراخوان هلال‌احمر برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای آوارگان میانمار آغاز شد؛ با یک خبر، یک خبر که به‌سرعت با بازخوردها و واکنش‌های بسیاری بین داوطلبان و نوعدوستان همراه شد. خبر این بود: در پی نامه رئیس و نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر به رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص شرایط وخیم مسلمانان روهینگیا بر اثر حوادث فاجعه‌آمیز میانمار، مقام معظم رهبری مبلغ ١٠‌میلیارد ریال به‌عنوان کمک به آوارگان مظلوم میانمار اختصاص دادند. همین خبر کافی بود تا بار دیگر چراغ بشردوستی در میان ملت نوعدوست ایران روشن شود.

چند قدم تا یک ثبت ماندگار

در نخستین ساعات پس از انتشار این خبر، دکتر علی‌اصغر پیوندی، رئیس جمعیت هلال‌احمر در پیامی به منظور قدردانی از مقام معظم رهبری اعلام کرد: «چراغی که حضرتعالی همچون همیشه در این راه روشن کردید، با لطف و احسان مردم خیرخواه ایران‌زمین می‌تواند فروزان‌تر از گذشته نام کشور عزیز اسلامی‌مان را در جغرافیای احسان و نیکوکاری ماندگار کند.»

به گزارش «شهروند»، موضوعی که دکتر پیوندی به آن اشاره داشت، ثبت یک حرکت ماندگار بشردوستانه در تاریخ این سرزمین بود که خیلی سریع مورد توجه و استقبال داوطلبان جوان و خیران جمعیت هلال‌احمر قرار گرفت. در ادامه، این استقبال به شکل کمپین در فضای مجازی منعکس شد.

#یاعلی_ مدد

«#یاعلی_ مدد؛ چراغی که توسط رهبرم روشن شود خاموش نخواهد شد؛ به‌عنوان عضو کوچک جمعیت هلال‌احمر ایران در کمپین #لبیک_به_رهبرم در کمک به مردم‌ مظلوم میانمار شرکت می‌کنم.» حالا این پیام دست‌به‌دست می‌چرخد؛ نه‌تنها در فضای مجازی بلکه در هر جایی که صدای نوع دوستی شنیده می‌شود.

ابوالفضل امینی هرندی، دبیر کشوری مجمع کانون‌های جوانان جمعیت هلال‌احمر درخصوص این کمپین به «شهروند» می‌گوید: «نباید بگذاریم چراغی که رهبر انقلاب آن را روشن کرده‌اند، خاموش شود. این حرکت نوعدوستانه باید به بهترین شکل دنبال شود. ما جوانان داوطلب جمعیت هلال‌احمر با تشکیل این کمپین می‌خواهیم بگوییم همواره در مسیر منویات رهبر معظم انقلاب حرکت می‌کنیم.» او ادامه داد: «نشر کمک به مردم میانمار یعنی همراهی با مظلوم که جلوه‌ای از نوعدوستی و بشردوستی بوده و ریشه در نهضت بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر دارد.»

میلاد حسنی امیرآبادی، دبیر مجمع کشوری کانون‌های دانشجویی جمعیت هلال‌احمر نیز که از آغازگران این کمپین در فضای مجازی بود، در گفت‌وگو با «شهروند» مطرح می‌کند: «کمک به مردم مسلمان میانمار یک باور قلبی در دل مردم نوع دوست ماست. آنچه من در دانشگاه می‌بینم غیر از این نیست. همه از آنچه در میانمار رخ داده متاثر هستند و به دنبال همراهی و همدلی با این مردم مسلمانند.»

به گزارش «شهروند»، این کمپین با شعار فستبقواالخیرات و هشتک #لبیک_به_رهبرم در شبکه‌های اجتماعی فعال است.

آغاز فراخوان دوم هلال

حالا از امروز دومین فراخوان هلال‌احمر برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای آوارگان میانمار به ‌صورت رسمی آغاز می‌شود. رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر درخصوص این فراخوان گفت: «فراخوان دوم برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی از امروز تا پنجم آبان صورت می‌گیرد.» رضا اندام در مورد اقدامات سازمان داوطلبان برای کمک‌رسانی به مسلمانان میانماری گفت: «با توجه به سفری که هفته گذشته رئیس جمعیت هلال‌احمر به منطقه کاکس بازار، محل حضور آوارگان میانماری داشت؛ تصمیم بر این شد تا کشور برای کمک به این افراد بسیج شود.»

کمک‌های غیرنقدیتوجیه اقتصادی ندارد

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر با تأکید بر این‌که کمک‌های غیرنقدی برای آوارگان میانماری توجیه اقتصادی ندارد، گفت: «بسیاری از این کالاها را می‌توانیم با هزینه کمتر در خود بنگلادش تهیه کنیم. از همین‌رو تلاش و تأکید ما بر جمع‌آوری کمک‌های نقدی مردم است.» او در مورد شیوه‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی گفت: «دوستان هلال‌احمر در طول مدت فراخوان در معابر پرتردد، مساجد و محل‌های برگزاری نماز جمعه برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی حضور پیدا می‌کنند و مردم می‌توانند کمک‌های خود را به این افراد بدهند.»

اندام به راه‌های دیگر واریز کمک‌های نقدی نیز اشاره کرد و گفت: «واریز کمک‌های نقدی به شماره کارت ٦١٠٤٣٣٧٧٧٠٠٦٤٦٠٦ یا شماره حساب ٩٩٩٩٩ به نام هلال‌احمر در بانک‌های ملی، ملت، صادرات، رفاه،‌ مسکن،‌ دی، تجارت،‌ سپه، شهر،‌ آینده و رسالت ازجمله راه‌های واریز کمک‌هاست. همچنین با کد USSD نیز امکان واریز کمک‌ها وجود دارد و هموطنان از طریق کد *٧٤١*٣*١١٢# می‌توانند مبالغ خود را واریز کنند.»

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر در مورد وضع آوارگان میانماری گفت: «این افراد در شرایط نامناسبی قرار دارند و فاقد کمترین امکانات هستند. بسیاری از کودکان حتی لباس برای پوشیدن ندارند و دچار مشکلات زیادی هستند. کاری که ما می‌توانیم انجام بدهیم، این است که مقداری از پوشاک و مسائل تغذیه‌ای آنها را پوشش بدهیم.» او اضافه کرد: «همچنین نزدیک به ٢٥‌هزار خانم باردار در میان این آوارگان حضور دارند که با مشکلات اساسی تغذیه‌ای، ‌بهداشتی و درمانی مواجه هستند.» او در پاسخ به این سوال که تاکنون چه میزان کمک مردمی واریز شده است، گفت: «تاکنون مردم حدود ٢‌میلیارد و ٦٠٠‌میلیون تومان کمک کرده‌اند و پیش‌بینی می‌کنیم در پایان فراخوان میزان کمک‌ها به ٥٠‌میلیارد تومان برسد.»

حسام خراسانی

 

10/24/2017 8:24:22 AM
آخرین اخبار