Print Logo
نماینده ولی فقیه در هلال احمر سه‌شنبه 1 آبان 1403 ساعت 15:28

توجه به فراگیری آموزش های تخصصی، اعتقادی و فرهنگی امدادگران ضروری است


نماینده ولی فقیه در هلال احمر، در نشست هم‌اندیشی جمعی از مسئولان دفاتر نمایندگی و کارشناسان سازمان امداد و نجات به تبیین جایگاه امدادگری و لزوم ارتقا فرهنگ دینی آنان پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر، حجت‌الاسلام والمسلمین معزی در این مراسم ضمن تاکید بر اهمیت خدمت و یاری‌گری بر ضرورت بروزرسانی آموزش‌ها در سازمان امدادونجات در ابعاد مختلف تخصصی، اعتقادی و فرهنگی تأکید کرد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در این نشست که به منظور تهیه و تدوین متون و محتوای آموزشی معرفتی ویژه امدادگران و نجاتگران برگزار شد، به تبیین سه مساله اهمیت ارتقاء باورهای دینی، شناخت احکام و توجه به اخلاق در حوزه امدادونجات تأکید کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی همچنین بر لزوم ترویج فرهنگ امدادگری و همدلی در جامعه تأکید کرد و خواستار توجه بیشتر به ابعاد فرهنگی در فعالیت‌های هلال احمر شد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با بیان اینکه براساس آموزه های اسلامی، مؤمنان در زندگی اجتماعی باید در خدمت یکدیگر باشند افزود: خدمتگزاری یکی از اصلی‌ترین شاخصه‌های انسان مؤمن است. 

نماینده ولی فقیه در هلال احمر در بخش دیگری از سخنان خود به گستردگی فعالیت‌ها و مأموریت‌های هلال احمر اشاره کرد و افزود: فداکاری‌هایی که امروز امدادگران انجام می‌دهند، ناشی از یک باور عمیق ایمانی است.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی با تأکید بر اهمیت ارتقای فرهنگ دینی که یکی از وظایف اصلی حوزه نمایندگی ولی فقیه است، تصریح کرد: ارتقاء فرهنگ دینی در جامعه یک مسئولیت همگانی است.

وی در ادامه به نقش و وظیفه کانون‌های طلاب جمعیت هلال احمر اشاره کرد و این کانون‌ها را به عنوان حلقه‌ای ارتباطی میان مردم و طلاب معرفی کرد. 

وی در ادامه بر ضرورت خدمت به مردم و تسلیم در برابر خداوند تأکید کرده و گفت: روحانیت باید پیام دین را به خوبی منتقل کند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر هدف اصلی طلاب را یادگیری دین و ارائه آن به دیگران عنوان کرد تا فرامین الهی در زندگی روزمره پیاده شود. 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی، برقراری ارتباط مؤثر میان روحانیت را یک امر مهم دانست و گفت: تبلیغ دین باید هم به صورت شفاهی و هم عملی انجام شود و خدمت به مردم مصداق تبلیغ عملی دین است.

وی همچنین فعالیت در کانون‌های طلاب را بخشی از وظیفه تبلیغی آنها برشمرد و تصریح کرد: حضور در کانون‌های طلاب و خدمت به مردم یکی از شیوه‌های تبلیغ دین است.

وی همچنین نقش کانون طلاب را به‌عنوان پلی میان طلاب و مردم معرفی کرد.

در ادامه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی به جایگاه امدادگری در اسلام اشاره کرد ‌و با تأکید بر فطرت انسانی، ضرورت خدمت به دیگران، رعایت عدالت و اخلاق را مطرح کرد و با نقل قولی از امیرالمؤمنین (ع) افزود: هدف پیامبران یادآوری نعمت‌های الهی و دور کردن انسان‌ها از فساد و تخریب است.

وی به نقش مهم امدادگران در خدمت‌رسانی به جامعه از طریق جمعیت هلال احمر پرداخت و بر اهمیت فعالیت‌های داوطلبانه و سبک زندگی اسلامی تأکید کرد و گفت: ادامه این مسیر نیازمند ایمان و باور به پیامبری و احکام الهی است.

وی با مرور برخی از فعالیت‌های امدادگران، این عملکرد را نشان‌دهنده عزم جامعه امدادگری برای خدمت به مردم و پیشبرد ارزش‌های انسانی و اسلامی دانست. 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی همچنین به تبیین نگاه اسلام به جنگ و ضرورت دفاع از ارزش‌ها در اسلام  پرداخت و تاکید کرد: جنگ در اسلام در حقیقت دفاعی برای برقراری عدالت، حفظ دین و جان و مال مسلمانان است نه برای خشونت.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی به بازخوانی برخی از دستاوردهای همایش اخلاق امدادگری اشاره و تصریح کرد: بایستی با برنامه ریزی مدون سطح و دانش و آگاهی را در ساختار امدادی جمعیت هلال احمر ارتقاء داد.

وی در ادامه نقش هلال احمر در خدمات امداد و نجات را بسیار مهم دانست و ابراز امیدواری کرد که با همدلی و فداکاری، این مجموعه در مسیر تعالی و ترقی گام بردارد.

حجت الاسلام‌والمسلمین صادقی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امدادونجات نیز هدف از اجرای این نشست دو روزه را ارتقاء فرهنگ دینی برشمرد و افزود: در این نشست مسئولان دفاتر استان‌های اصفهان، گیلان، قم تهران و سازمان‌های جوانان، داوطلبان و موسسه علمی کاربردی هلال ایران نیز حضور دارند.