Print Logo
سه‌شنبه 22 فروردین 1402 ساعت 14:47

برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام علی (ع) در ساختمان صلح هلال احمر


مراسم عزاداری و سوگواری شهادت امام علی (ع) در نمازخانه ساختمان صلح این مجموعه برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر، در این مراسم که با حضور حجت الاسلام و المسلمین معزی نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر، سلیمانی دبیر کل این جمعیت و جمعی از مدیران و کارکنان جمعیت برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین سید علی فاطمی نیا ضمن تبیین ابعاد مختلف سیره امام علی (ع) به بیان خصائص و ویژگی‌‌های حضرت امیرالمومنین (ع) پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین فاطمی‌نیا، مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر اردبیل با اشاره به عظمت شخصیت و تاثیرگذاری امام علی (ع) در صدر اسلام، ضربت خوردن و شهادت آن حضرت را یکی از غمبارترین وقایع تاریخ برشمرد و ادامه داد: امام علی(ع) تجسم همه خوبی‌ها است، نعمت داشتن ولایت امام علی(ع) نعمت بزرگی است و انسان باید شکر این نعمت را به جای آورد چرا که محبت امام علی(ع) انسان را از آتش جهنم نجات می‌دهد.
حجت الاسلام والمسلمین فاطمی‌نیا بر لزوم حفظ آموزه‌ها و سفارش‌های آن حضرت نیز تاکید کرد و با برشمردن خصایل ممتاز علمی و اخلاقی امام علی (ع) و تلاش و مجاهدت، این حضرت را حیات دوباره جامعه تعبیر کرد.
وی به ضرورت الگوبرداری از سیره حضرت علی(ع) در جامعه امروز نیز اشاره کرد و افزود: نهادینه سازی سیره علوی در تبیین ارزش‌ها و کمک به رشد اخلاق و معنویت در جامعه ضروری است.
در این مراسم همچنین حمید فارسی، ذاکر اهل بیت (علیهم السلام ) به ذکر مصیبت و مرثیه سرایی پرداخت و حاضران با سینه زنی و نوحه خوانی، در سوگ شهادت حضرت علی(ع) اشک ماتم ریخته و به عزاداری پرداختند.