Print Logo
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در پیامی به مناسبت عید غدیر خم پنج‌شنبه 16 شهریور 1396 ساعت 15:11

عید غدیر عید بر پاداشتن دین خدا در میان مردم است


نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با صدور پیامی به مناسبت عید غدیر، این عید بزرگ را به همه آزادگان، مسلمانان و به ویژه شیعیان جهان، مدیران، کارکنان و مرتبطین با جمعیت هلال احمر تبریک گفت.

متن پیام به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
عید فرخنده غدیرخم را به ساحت مقدس حضرت صاحب العصر و الزمان بقیه الله الاعظم حضرت امام مهدی(عج) و نایب گرانقدرش حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظه العالی) و هم چنین به همه آزادگان و مسلمانان به ویژه شیعیان جهان و هموطنان عزیز تبریک و تهنیت می گوییم.
 عید خجسته غدیر نقطه عطفی در تاریخ بشریت و بلکه آفرینش است. روزی است که پیامبر(ص) مهر و رحمت پس از تحمل سالیان سخت و دشوار فراخواندن مردم جاهل عرب، به یکتاپرستی، پاکدامنی، امانتداری، راستگویی و نیکوکاری، و احساس سبکبالی از به انجام رساندن دعوت الهی، مأمور می شود که برای به پایان بردن رسالت خویش آخرین پیام الهی را به آگاهی کاروان تاریخ برساند. پیامی که به تنهایی هم سنگ تمام رسالتی است که محمد(ص) در طول بیست و سه سال پیامبری به دوش کشیده است. پیامی که اگر ابلاغ نشود رسالت پیامبر(ص) به سرانجام نمی رسد. پیامی که دین خدا را کامل می کند و نعمت او را بر جهانیان پرپیمانه می سازد. 
عید غدیر، عید برپاداشتن دین خدا در میان مردم است. روزی است که خدای بزرگ برنامه ی دین خود را با تعیین رهبرانی الهی برای اجرای آن در پهنه ی گیتی کامل می کند. روزی است که ایمان با عمل تکامل می یابد. روزی است که پروردگار ریسمان ولایت را برای راهبری جامعه مؤمنان بر همگان آشکار می سازد تا به آن دست آویزند و مهر بورزند، چه بسا که رستگار گردند. عید غدیر روز رهپویی و مهرورزی به جانشین خدا و پیامبر(ص) در کوره راه ها و پرتگاه های دهشتناک زندگی است که شیطان در گردنه های آن در کمین انسان نشسته تا دین و دنیای او را به تاراج برد. عید غدیر، چراغ راه هدایت و سیر و سلوک الی الله و حیات جاودانی است. 
عید غدیر، نوید طلوع آفتاب امامت علی(ع) بر جانهای خسته و مشتاقی بود که نظاره گر غروب خورشید محمد(ص) بودند. مژده ی برآمدن آفتاب علی(ع) جان مردم پارساپیشه را به تداوم ارزشهای انسانی و اخلاق محمدی(ص) و شیوه ی جوانمردی دلگرم می کرد. عید غدیر روز، به نمایش گذاشتن همه خوبی ها و نیکی ها، و نشان دادن راه و روش نیل به آنها با دست آویختن به الگوی کامل پارسایی و شکیبایی، حضرت مولی الموحدین، امیر مؤمنان، علی بن ابیطالب علیه السلام است. 
ضمن تبریک این عید بزرگ به کارکنان گرامی ، مدیران ارجمند و تمامی مرتبطین با جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، از درگاه خدای متعال برای همگان توفیق رهروی از آن قدوه و اسوه بشریت در انجام وظایف انسان دوستانه و نوع پرستانه مسئلت داریم.

عبدالحسین معزی
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران